My Brother's Band 1987
Pomysł nagrania albumu zrodził
się w Polsce podczas przygotowań do wyjazdu za ocean. Miał być formą spłaty
zobowiązań finansowych, które społeczność amerykańska przekazała na zakup
biletów. Materiał był gotowy już przed wyjazdem, a w całości został wydany na –
Pójdź za mną, z którego wybrano siedem kompozycji oraz dwie inne, które
znalazły się później na – Idę za Tobą. Album był swego rodzaju
kompilacją, Epką jak byśmy to dzisiaj nazwali. Wybrano dziewięć kompozycji, z
których cztery ukazały się w wersjach angielskojęzycznych (Pójdź za mną,
Hosanna, Chrystus przyszedł na świat oraz Zmartwychwstanie).
Przekładu na język angielski dokonał wybitny polski tłumacz – Jerzy Siemasz.
Pozostałe utwory nagrano po polsku, aby chrześcijanie polskiego pochodzenia,
mieszkający w USA mogli usłyszeć swój rodzimy język. Organizacją nagrania zajął
się muzyk i przyjaciel grupy – Scott Wesley Brown, za produkcję odpowiedzialny
był znany producent muzyki chrześcijańskiej – Phil Naish. Nagrań dokonano w
studiu Hummingbird w Nashville (Tennessee) w październiku 1987 roku. Była to
najszybsza sesja nagraniowa GMB. Cały materiał, nie wychodząc, przy tym ze
studia, nagrano w ciągu niemal 24h!
Tempo prac doprawdy zawrotne. Praca w profesjonalnym, amerykańskim studiu była
dla muzyków ogromnym przeżyciem, nagrywały tu regularnie swoje albumy gwiazdy
chrześcijańskiej muzyki amerykańskiej. Praca w studiu w bardzo dużym stopniu
wpłynęła na styl grupy oraz na pracę przy następnych wydawnictwach.
Utwory zaprezentowane na
nowym albumie nie były nowe, większość była prezentowana tuż przed wyjazdem,
podczas III Konferencji Młodzieżowej w warszawskiej Hali Torwar w pod koniec sierpnia 1987 r. Album otwiera bardzo przebojowy utwór – Come Follow (Pójdź
za mną), następny, bardzo dynamiczny utwór to – Pieśń czekających
uzdrowienia. Jestem życia chlebem, wprowadza nieco zadumy i
refleksji. W żydowski nastrój wprowadza nas następna kompozycja, jest nią
bardzo dynamiczna i przebojowa – Hosanna, Po tych pełnych życia, energetycznych
utworach, następuje chwila wytchnienia i ukojenia. Wyznanie bez tytułu,
jest utworem, którego nie trzeba szerzej przedstawiać, jest to jedna z
najbardziej znanych i najlepszych kompozycji GMB. Następne, cztery utwory, z
wyjątkiem – Dokąd idę, znalazły się na albumie – Pójdź za mną. Jesus
Came To This World (Chrystus przyszedł na świat) będzie tę płytę
otwierać, a Resurrection (Zmartwychwstanie) – płytę zakończy.
Utwory, które wybrano, były okazją do zaprezentowania się amerykańskiej
publiczności z jak najlepszej strony.
Cel został osiągnięty, płyta wydana na kasecie MC przez wydawnictwo I
CARE została przyjęta bardzo ciepło. Sprzedawana była podczas koncertów w
różnych miastach USA. Piosenka Come Follow zadebiutowała na liście
przebojów tygodnika Billboard.
Kilka utworów nieznacznie różni się aranżacją w stosunku do tych, które wydano w Polsce. Płyta My Brother’s Band była ważnym wydarzeniem w życiu GMB. Słychać tu wyraźnie zmianę stylu grupy, w nagraniach panuje duża dyscyplina i skupienie. Muzyka w stosunku do debiutanckiej — Nowej Pieśni jest z pewnością bardziej dojrzała, ale co też trzeba podkreślić, mniej spontaniczna. Pobyt w USA i możliwość wzięcia udziału w profesjonalnej sesji nagraniowej było wydarzeniem wyjątkowym. Na okładce wykorzystano zdjęcie Mariana Rudzińskiego, który zrobił sesję zdjęciową GMB nad brzegiem jeziora Michigan w Chicago.
Nagrania: My Brother's Band, teksty piosenek: My Brother's Band
2. (A2) Pieśń czekających uzdrowienia (muzyka i aranżacja: Dorota Pruszkowska, słowa: Marek Ławrynowicz)
3. (A3) Jestem życia chlebem (muzyka i aranżacja: Jerzy Szarecki, słowa: Marek Ławrynowicz)
4. (A4) Hosanna (muzyka, aranżacja i słowa – Dorota Pruszkowska)
5. (A5) Wyznanie bez tytułu (muzyka, aranżacja i słowa: Dorota Pruszkowska)
6. (B1) Jesus Came To This World (muzyka i aranżacja: Jerzy Szarecki, słowa: Marek Ławrynowicz)
7. (B2) Lud wybiera Barabasza (muzyka i aranżacja: Jerzy Szarecki, słowa: Marek Ławrynowicz)
8. (B3) Dokąd idę (muzyka i aranżacja: Dorota Pruszkowska, słowa: Marek Ławrynowicz)
9. (B4) Resurrection (muzyka i aranżacja: Dorota Pruszkowska, słowa: Marek Ławrynowicz)
Wykonawcy:
Dorota Pruszkowska – śpiew
Małgorzata Paduch – śpiew, flet
Wiesław Pruszkowski – śpiew, instrumenty klawiszowe
Jerzy Szarecki – trąbka
Albin Paduch – saksofon tenorowy
Leon Paduch – perkusja, instrumenty perkusyjne
Jonasz Tołopiło – manager, projekt graficzny
Gościnnie: Craig Nelson – gitara 5 (A5)
Album nagrany w studiu Hummingbird w Nashville, Tennessee USA w październiku 1987 roku i wydany na kasecie przez I-CARE w tym samym roku.
Numer katalogowy: I-CARE 007-2. Czas trwania 40 min 50 sekund.
Producentem był Phil Naish.
Utwory: 1 (A1), 4 (A4), 6 (B1) oraz 9 (B4) ukazały się w wersjach angielskojęzycznych, tłumaczem tekstów był Jerzy Siemasz.
Okładka: Janusz Tołopiło. Zdjęcie: Marian Rudziński, Chicago.